torsdag 26 maj 2011

Små risgryn tittar fram

Här händer det grejer och som vanligt så drar jag ut på skrivandet så att inte ens hälften kommer med. 

Den sista av mina gravida kollegor har nu sett till att ploppa ut en liten Wilma. 5 tjejer av 5 möjliga :) Det är lite roligt, synd att vi inte bor i närheten allihopa och det hade ju varit roligt om alla fick lite mer samtidigt ^^

--------------------

I Astrids underkäke tittar just nu två små sylvassa gaddar upp. Hon tycker det är jättekonstigt och har en massa roliga saker för sig med läpparna och tungan. Jag tycker inte att det har märkts på något särskilt vis att det skulle vara tänder på gång så här snabbt. Förutom dreglet då men det är ju inte ovanligt att dom håller på långt innan det verkligen tittar upp nåt.

Vi testar lite olika smakportioner nu, som tur är har fröken inte börjat äta större portioner. Jag vill ju att hon ska amma så mycket som möjligt till minst 6, gärna 8, månader. Vi får väl se hur det går. De senaste två dagarna har det bara varit prutta med munnen och spotta ut. Precis när jag trodde att hon började få kläm på ätandet så verkar hon har glömt bort det igen. 

Igår vaknade jag med feber. Hade jag jobbat hade jag varit sjukskriven igår och idag men när man jobbar som mamma har man inte så mycket val, upp på morgonen och sen full fart. Som tur var kom jag på igår att vi ju har flytande alvedon hemma för pillrena var slut. Efter en mugg av det så var jag som vanligt igen så vi for ner på stan och träffade Lena och Johanna för fika och häng på Java. Jag hade även turen att stöta på den andra Lena och hennes lilla Eskil som är typ 4 dagar, otroligt vad litet nån kan vara, och ända var han större än Astrid var när hon föddes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar