måndag 13 juni 2011

Dopdags

På lördag är det då dags för Astrid Margareta att döpa sig. Eller ja, det är såklart prästen som gör det :)

Den här veckan känns som att den kommer gå tokfort. Har en del kvar att göra samt att jag känner att det skulle vara skönt att kanske göra sig själv lite snygg.

------------------

Varje dag kommer jag på en massa saker som jag vill skriva om här. Men om man inte gör det på en gång så försvinner det liksom. Och med en liten fröken som kräver ständig uppmärksamhet så är det svårt att få tid och lust till att skriva ner nåt.

Det händer så himla mycket med henne. Hon sitter gärna i matstolen nu. Hamrar och slår på det lilla bordet som hör till med det tillhygge som finns tillhands. Dock åker det nämnda tillhygge väldigt snabbt ner på golvet så oftast sitter hon utan vilket inte gillas utan då hörs ett väldigt högt klagomål.

De små tänderna som kommit upp är tokigt vassa och igår bet hon mig när hon ammade. Jag skrek till för det gjorde så jävulskt ont. Jag tror inte att hon medvetet kommer göra så någe mer för hon blev riktigt rädd. Tyvärr har jag ont idag för det blev ett litet hål så nu är jag orolig och spänd när hon ska äta vilket inte gör det hela bättre direkt.

Idag ska vi träffa dom andra mammorna igen, det ska bli riktigt mysigt. Synd på det fina vädret som försvann spårlöst igår. Hoppas det hittar tillbaka tills på lördag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar