fredag 16 september 2011

Bebisbunt

Idag har vi varit på bebisdejt hos den yngsta i skaran. Det är ofattbart vad fort det går och vad stora alla har blivit. Nu är det inte en lugn stund och flera av de små tar sig fram för egen maskin och gör att man då och då får byta bebis och helt sonika hålla i en annan som håller på och reser sig upp eller rasar omkull i sin framfart.

Här hemma kryps det för fullt och utvecklingen går som vanligt i rasande fart. Mycket har fått stå tillbaka nu under den tid som krypningen har fallit på plats. Tal och sådan utveckling har gått tillbaka så som ofta händer när något stort kroppsligt är på gång.

--------------------

Det här med amning är ett ämne som är känsligt för många. Speciellt för dem som av olika anledningar inte kunnat eller velat amma. Jag kör på så länge det bara går och känner vissa dagar att jag mer eller mindre tvingar henne till bröstet. Att få i sig bröstmjölk med alla nyttigheter och antikroppar som det innebär vill jag ska vara en möjlighet ett tag till för Astrid.

Men det är svårt att hålla upp det nu när hon äter allt mer sällan på natten och det är svårt att få till på dagen då det inte funkar sittande utan vi måste ligga i sängen. Dessutom håller hon sig inte mätt på det utan det blir mer som en förrätt till lunch och middag tex.

Sent igår kväll ammade hon som vanligt men vaknade, efter bara en timme, mitt i natten och var helt hysterisk av hunger. En flaska välling senare sov hon lugnt till morgonen. Får se hur länge det funkar att amma så sällan som jag gör, jag behöver iaf inte fundera på hur jag ska sluta för det kommer nog ske helt automatiskt endera dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar