fredag 30 september 2011

På väg hem igen

Att vara på regiondag med jobbet har jag nu lärt mig innebär inspiration, lust och nya ideer. Det trixiga är att komma ihåg det man tyckte var förnuftigt smart och intresant.

Igår föreläste en så kallad framgångscoach. Efter det var man fullproppad av bra tankar.

Han sade bland annat att man upplever världen utan man upplever sina tankar om världen. Att man med hjälp av tankar kan förändra en världsbild samt att de problem man inte tänker på inte finns. Han gav exempel på en man som hade ett jättejättestort skägg. En dag fick han frågan om han hade skägget över eller under täcket när han sov. Hans svar var att det hade han aldrig tänkt på, han bara sov. Den kvällen började han fundera över hur han verkligen brukar ha skägget. Och soc inte gott på väldigt länge.

Inte förrän han började tänka på det fanns det alltså något problem.

En annan sak han tog upp var att man kan tänka sig att man har en DVD-skiva i huvudet. Stoppar man i en skräckfilm så upplever mam världen därefter. Stoppar du däremot i en komedi blir synen, tankarna, på livet en helt annan.

Idag föreläste Blossom Tainton. Även hon hade mycket inspiration att ge. Tog tillvara på en andningsövning som jag ska göra till en vana att använda en gång om dagen.

Sitter på bussen hem nu och längtar som en tok efter min lilla familj och att få höras om deras äventyr nu när jag varit borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar