torsdag 24 november 2011

Nedräkning

Men nu är det inte många dagar kvar i det som jag de senaste dagarna börjat kalla för den gudsförgätna hålan. Inte för att det egentligen är något fel på själva Schmalkalden. Men så mycket som jag längtar hem nu ska det mycket det till för att jag inte totalt ska vantrivas.

Det något kommer förhoppningsvis ikväll när svärmor och svärfar besöker oss. Det ska bli riktigt roligt att få lite besök här, de sista dagarna kommer gå så mycket fortare då tror jag. Att få visa, den trots allt vackra, byn för två par nya ögon blir mysigt. Det är dessutom julmarknad här på söndag och på lördagen åker vi till storstan igen för kanske lite shopping samt även julmarknad. Jag hoppas även på ett IKEA-besök :)

Idag och igår var det morgon klockan halv sex. Inget jag är ett jättestort fan av direkt. Idag testar jag en ny sovmetod eller vad man ska säga.  Jag flyttar sovningen en timme och hoppas att hon på så vis ska kunna somna bättre på kvällen, sova lugnare och eventuellt få in fler timmar än 9,5 på natten. Vi får väl se.

1 kommentar:

  1. Härligt! Äntligen ska vi få träffa Astrid.... Och hennes föräldrar såklart! Men det känns extra kul och få träffa Astrid och se allt som hänt med henne under alla dessa veckor ni varit borta!
    Ni verkar iaf ha att göra innan ni åker hemåt. Skönt, då går nog tiden lite snabbare.
    Kul initiativ med träff åxå..
    Vi ses snart:)
    Kramar från M&L

    SvaraRadera