söndag 6 maj 2012

Oj vilken dag

Idag har vi haft en så himla underbar dag. D och A klev upp strax efter åtta och jag strax efter nio. Vi lallade runt lite och tog väl oss ut vid elvatiden.

Först hamnade vi i Boulognerskogen. Tog en promenad och tänkte få lilla fröken att somna men när det inte gick drog vi direkt till lekparken, åt lunch och åkte rutschkana och stirrade på de äldre barnen för hela slanten.

När det definitivt var sovdags gick vi in mot stan för lite småhandling. Stannade lite på flanör för att träffa Marinah vilket alltid är lika trevligt då jag verkligen saknar att hänge med henne som jag gjorde förra året.

Efter att ha tröttnat på stan for vi hem och var ute på baksidan. Vi åt middag ute på altankanten och bara myste. Jag var effektiv och fixade grönsakslandet och krattade ur syrenhäcken. Sen spelade vi fotboll, sprang upp och ner upp och ner upp och ner i slänten, cyklade, klättrade i trappen, gungade... Ja allt vi kunde hitta på. Vi gick inte in förren efter kl sju (19). Helt slut allihop kan jag säga.

Såna här dagar vill man ha jämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar