torsdag 18 augusti 2011

Sömn

Inatt slog helt plötsligt lilla fröken till och sov hela natten. Somnade runt halv tio och sov i sin egen säng till fem. Då gnällde hon lite så jag lyfte över henne i tron om att hon ville äta. Men icke sa nicke, hon somnade om som en liten stock på en gång och vaknade alldeles nyss.

Jag har ju förstås vaknat ett par gånger och undrat vad som är på gång men eftersom jag somnat om efter antagligen bara några sekunder sp känns det faktiskt som att även jag sovit riktigt bra. Jag har ju trots allt inte sovit längre än fyra timmar i sträck på snart åtta månader och det är inte många gånger det hänt.

Nu ska vi göra oss redo för en ny och ganska fullplanerad dag. Först ska vi ner på stan och fixa pass till lilla damen. Sen ska vi hälsa på den sista i raden av kollegor som fått barn. Till sist så får vi ikväll middagssällskap i form av en fd kollega till D och hans sambo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar