lördag 24 december 2011

Vila gott älskade farmor

Igår var vi ner till Uppsala hela familjen för att säga ett sista hejdå till världens gulligaste farmor Maggan. Begravning var fin och efteråt var jag helt slut som man som vanligt är efter en sån känslomässig tömning som det är.

Att ha D och Astrid med mig var riktigt skönt och lilla fröken var så tyst och duktig hela tiden.

Idag har vi myst i Vannsätter och firat den där julafton. Det har varit roligt och mysigt och jag är sååå nöjd med alla mina julklappar. Allra mest nöjd är jag över min nya dator som genom en knapptryckning blir en surfplatta. Givetvis är det den jag bloggar ifrån nu. Förutom den fick jag bara bra julklappar, nya slalomstrumpor, en slant, ett jättefint halsband.. ja nåt sånt. När man är förälder har man ju även turen att få öppna sitt barns paket förstås. Där hade vi en pulka, en pratande nalle, en sjukt rolig traktor som åker av sig själv, en mössa, strumpor med pengar, pyjamasar, pussel, ja en jättehög med klappar helt enkelt.

Och det slutar ju inte där för imorgon ska vi fira med mamma, Emma och Rickard sen på onsdag kommer pappa Stefan och Ulla. Sko
j och mys och dagarna tre, lite utspritt men ändå.

Nu ska jag läggas huvudet på kudden och hoppas på lite sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar