lördag 21 januari 2012

Barnfritt

Jag ligger just nu och lyssnar, och njuter, av min dotters och hennes farmors konversation i köket. Det är så roligt att lyssna på Astrid när hon för ett samtal, det råder ingen tvekan om att hon greppat hur samspel i tal med andra människor går till. Hon svarar alltid när man frågar saker och ibland frågar hon en lång fråga tillbaka och förväntar sig ett svar. Vad hon säger är väldigt oklart även om man ibland kan förstå vad hon vill eller undrar i sammanhanget.

Farmor och hon äter frukost tillsammans idag för dom hade en heldag och kväll igår när vi var ute på annat. På dagen var jag ner till min pappa och faster som är i farmors lägenhet och röjer inför fotografering och visning av lägenheten. Jag fick med mig lite saker som jag har starka minnen av från när jag var liten.

Igår kväll fick jag och David således en vuxenkväll och det  var faktiskt riktig efterlängtat. Vi tog bussen ner på stan och började med lite strosning och reashopping. Två supersköna stickade koftor fick följa med hem från MQ. Jag har verkligen länge velat köpa en varm skön tröja. Jag sa till D att jag använder ju så sällan så varma tröjor, nä det blir ju så när man inte har någon sa han, och det har han ju helt rätt i.

Efter shopping blev det bio, Hamilton med den inte alltför fule gubben Persbrandt. Sevärd svensk actionfilm tycker jag.

Efter att ha smällt i oss en hel bautabytta med popcorn drog vi vidare till Jocke på bakfickan och mumsde pizza. Jag tog en Pollo, som vanligtt, och D tog en Miele. Det bästa med det är att vi nu har en halva var i kylskåpet- MUMS!

Efter pizza blev det en öl på bishops.Tyvärr fanns inga platser att sitta så när klockan blev halv elva så kände två trötta småbarnsföräldrar att kvällen var gjord så vi begav oss mot bussen som genom ett mirake passade precis. En riktigt lyckad kväll! Att sedan komma hem till ett sovande barn och en trött farmor samt att få lägga sig och veta att jag inte behöver vakna och blanda välling mitt  djupsömnen gjorde dagen och kvällen komplett.

Tack för det världens bästa farmor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar