torsdag 12 januari 2012

En första gång för allt

Igår kväll runt nio hörde vi på babyvakten att Astrid började gråta och rumstrera runt i sängen. Jag gick upp och på vägen upp hörde jag ett ljud jag aldrig hört därifrån förut. Förklaringen får jag när jag kommer in mitt i en kaskadspya. Stackars liten vaknade av att kräkas och det slutade inte i första taget.

Trots att det inte var så sent så preppade vi sängen och gick och lade oss allihop. Medan Astrid satt i min famn och gnällde och kväljde sprang D omkring som en galning och hämtade allt vi kunde tänkas behöva och gjorde iordning sängen så att vi lätt skulle kunna byta när det kom mer. Och det var tur att vi gjorde det. Jag tror att det till slut blev 8 uppvak till med försök till att kräkas. Vi försökte få i henne lite vatten för att det skulle finnas nåt att få upp, men förståligt nog var hon inte så sugen.

Vet inte när hon somnade utan uppvak men vid halv fyra åt hon en halv flaska välling som hon fick behålla till strax innan åtta.

Nu sover hon igen lilla bleknosen. Vi får se hur dagen utvecklar sig samt hur det går för våra magar. Jag brukar ha järnmage men har ju knappast varit såhär nära förut heller så vi får se.

1 kommentar:

  1. Åh fy ja, Inget vidare det där. Lukten sitter liksom kvar i näsan hela natten. Hoppas ni klarar er. Inte så lätt att ta hand om en pigg 1-åring om man själv har magsjuka. För hon är väl pigg nu antar jag?
    /Johanna

    SvaraRadera