måndag 20 februari 2012

Åtta vardagar kvar

Den 10 december 2010 jobbade jag sista dagen innan Astrid kom. Det är alltså 14,5 månad sen. Nu ska man helt plötsligt kastas rakt in i fungerande liv som vuxen igen, det ska bli spännande att se hur det går.

Jag har alltid tyckt att det ska bli skönt att gå tillbaka. Det jag grämer mig för är att vara borta så långa dagar. Nu när David har jobbat är de gånger han kommit efter fem ganska lätträknade, det är om han tex handlat eller något efter jobbet. Nu kommer jag komma hem strax innan sex, varje dag. Plus att jag går två timmar innan Astrid vaknar. Det känns inte okej.

Den här veckan blir det nog öppna förskolan mån-tors. Nästa vecka typiskt nog är Forellen stängt för det är sportlov, hoppas på att Hemlingby är öppet. Synd att det är så dyrt att åka och bada annars hade det varit superkul att göra det någon av de här sista dagarna.

Nåja, nu ska jag fortsätta våndas med mina tankar om att kolla tidtabeller och köpa kort till tåget.

1 kommentar:

  1. Det blir sjukt långa dar att jobba heltid ju! Men om du orkar med gryningståget så kan du ju åka 15:27 hem.
    //Johanna

    SvaraRadera