torsdag 9 februari 2012

Torsdag - läggdags

Strax efter jag hade skrivit klart det förra inlägget så bestämde jag mig för att vi skulle prova på barnpassningen på gymmet.

Vi dressade oss för arktisk expedition och begav oss mot bussen. Precis som jag misstänkte innan så höll vi båda på att smälta bort innan vi äntligen kom ner på stan.

Rummet där barnpadsningen håller till är stort och inrett med massor av barnmöbler, leksaker, filmhlrna. Ja allt möjligt för att barn ska trivas. Allt utom mamma eller pappa vill säga. Efter att hängt därinne tillsamman en stund gick det jättebra. Det var andra föräldrar kom som hon blev blyg och till följd av detta ledsen när jag inte fanns i närheten. Jag tänkte att jag ska ge det ett par korta gånger till för att se hur det går. Annars väntar vi tills hon är äldre.

Nu är det sovdags. Håller tummarna stenhårt för helnatt igen men hyser inte alldeles för stort hopp till att det blir så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar