måndag 2 april 2012

April schmapril

Nu när jag lägger mig är det minus (-) 6 grader. Burr är det enda jag kan säga. Det ligger snö kvar på backen och den där storslagna planen om att få plocka undan vinterkläder och låta vårjackor och dylikt få bättre plats, kanske till och med en vädring, får skjutas på ett par veckor.

Till helgen är det påsk också. Förra året vid påsk var det 20 grader varmt i skuggan. Vi låg ute och solade i bikini och A låg naken i ett sånt där solskyddstält. I år känns det som att vi hade haft lite mer behållning av sånt väder men, men.

På påsken för fem år sedan var jag på fest hemma hos en kille som jag träffat nån gång med min kompis S. Vi gick ut på kvällen och dagen efter skickade jag ett sms för att tacka för en trevlig kväll. Efter många, många.... många turer så ligger jag nu här i vår gemensamma säng med vår dotter bredvid mig.

Ni är inte många som känner till hur det låg till under en lång tid där i mitt liv men ni som vet är dom bästa som finns!

Fem år sedan... Ja jag säger då det, vilken resa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar