måndag 30 april 2012

Måndag morgon

Det blev som tur var inget nerkryp under filt igår. Vi hängde lite hemma i soffan, jag passade på att komma lite längre i den bok som jag lånade av herr Jocke för snart ett millenium sedan känns det som. Den är grymt bra men det finns inte utrymme för läsning. Det utrymme som finns på kvällar och så använder jag hellre till att bara slöa, risken är för stor att jag inte kan lägga ifrån mig boken om jag tar med den till sängen.

Vi packade ihop oss och drog nörröver lite tidigare än tänkt istället men med vissa små omvägar istället för att åka raka vägen. Bland annat åkte vi gamla E4:an och svängde in och gluttade på ett hus som vi tycker är fint. Vi får väl se om det kanske blir nåt med det. Vi vågar inte hoppas för mycket nu efter vi blev brända och snuvade på den perfekta tomten med en superbra hus av en mäklare på Fastighetsbyrån.

Jag vet att det är säljaren som bestämmer om dom ska godta ett förtida bud och skriva på men jag tror knappast att dom skulle göra det utan mäklarens inrådan. Han såg väl sin chans till en snabb affär och snabba pengar. Om jag säger som så så hade vi räknat med ett högre pris än det som säljarna nu godtog innan första visningen ens varit. Grymt besvikna är vi och kan inte sluta tänka på det där huset. Snyft.

När vi kom till Vannsätter hade dom varit ute hela tiden. A kan sitta i timtal och flytta stenar mellan olika kärl. Sötnöt <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar