onsdag 18 april 2012

Nivea Pure & Sensitive

Jag använder i vanliga fall alltid Nivea och är så glad att dom tagit fram den här deodoranten. Jag har då och då utslag som inte är så roliga under armarna. Jättetorr hud, rakning, kanske känslighet mot deo är väl orsaker till det.

Att då hitta en deo som är för känslig hud utan alkohol (som väl de flesta deos nu för tiden, färgämnen och konserveringsmedel. Den innehåller heller inga parabener, vet inte exakt vad det är men jag har i alla fall börjat försöka välja produkter utan sådana tillsatser, tex har jag bytt schampo och balsam men det är en annan fråga.

Utan parfym tycker jag alltid är bra hos en deodorant. Det är en den främsta orsaken till att jag i vanliga fall använder Nivea, dom har alltid bara en svag svag doft och det gillas skarpt. Det blir nog med lukter ändå.

Nu kanske ni tycker att det är irriterande att det blir som ett reklaminslag här på bloggen. Men det är absolut inte så ni ska ta det. Jag kommer skriva precis vad jag tycker om produkten. Tycker jag illa om den så skriver jag det.

Vi får väl se vad nästa blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar