tisdag 17 april 2012

Lite på hemmaplan

Idag hade D lite viktiga saker att göra så jag bad på mina knän att få sitta i Gävle och jobba idag. Det fick jag såklart för det var antingen det eller att välja att tappa minst 4 produktionstimmar för mig.

Det är så himla skönt att vi faktiskt ha möjlighet att göra det om man tex har läkarbesök eller liknande. Oftast går tiderna på dessa mottagningar inte så jättebra ihop med våra tåg- och arbetstider.

Det som är skönast med att sitta här nere är att man blir så himla effektiv. Inte en sekund går åt till att småsnacka, man tar knappt nån fika (kanske en liten surfpaus som nu) och man tar kortast möjliga lunch. Resten av tiden är det bara produktion, produktion, produktion.

Nackdelen är att man inte har någon att fråga. Man får ofta hoppa över ärenden för småsaker bara för att man inte kan slänga ur sig en snabb fråga till någon plus att man inte har allt material med sig. Men man får ju undan lite lätt material åtminstone, och fort går det.

Ikväll är det finaldags igen, den sista om jag får bestämma!

HEJA BRYNÄS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar