lördag 14 april 2012

Helg igen

I veckan har jag jobbat tre dagar i rad och jag tror att D äntligen börjar känna att han faktiskt är pappaledig. Det märks också väl på Astrid att det nu är pappa som är hemma.

På morgonen är det fortfarande lite konstigt att jag inte är i sängen när dom vaknar. I onsdags hade hon lyft på täcket flera gånger och "tittiiii" (tittut), hon blev till slut ledsen när jag inte var där. Då börjar letandet i hela huset, hoppet att jag är nånstans lever kvar länge. Men jag tror att redan igår kändes det lite mer som vanligt att det "bara" var pappa hemma.  

Igår kväll vägrade hon komma till mig så D fick lägga ändå fast jag sagt att jag skulle göra det. Imorse var det nära att han fick kliva upp också fast v bestämt att det var jag som skulle göra det, hon tvärvägrade kliva ur sängen om inte pappa följde med. Det gick såklart bra bara vi kom ner för trappen. Lillskruttan.

Helgen verkar inte bjuda på så mycket gott, vi skulle egentligen ha åkt och grillat litegrann ikväll men jag har inte nog med ork just nu att ta med A på nåt sånt plus att min mage har nåt knas och jag knappt kan äta :( Tråkigt att meddela värdparet att vi inte kommer, så här sent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar