onsdag 28 mars 2012

Dagens middag

Något jag själv tycker är roligt att läsa om är vad folk äter, och vad dom inte äter. De flesta bloggar som handlar om mat är så himla duktiga och seriösa så det kan vara lite roligt att ibland se att fok äter vanlig mat också.

Igår åt vi Lasagne. Det var lite av något vi var sugna på bara så fick inhandla i stort sett allt vilket jag inte är ett så stort fan av men är man sugen på något är man. Vi löste det genom att idag äta ugnsfalu med potatismos utan att behöva inhandla det minsta.

Ugnsfalu a la Janna tar vad hon har hemma:
Falukorv som jag skivar i centimeterstora skivor. DOm sitter såklart ihop längst ner. Varannan skiva bredde jag lite dijonsenap på, i samma hål stoppade jag ner schalottenlök, medan lite paprika fick hoppa ner i de glipor som var tomma. Lite vitlökspulver samt cremfraiche som var lite blandad med olika smaksatta creme fraicheslattar. Mozarella på det och in i ugnen. Spännande att se vad som kommer ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar