tisdag 27 mars 2012

Feberdrabbning

I söndagskväll steg lilla frökens feber med oroande hastighet. Efter en orolig natt med ungefär 3 timmar sömn innan jobbet hängde hon i selen på pappas mage hela dagen, sovande och vaken om vartannat. Jag åkte hem lite tidigare och shoppade på mig allehanda saker som hon kunde tänkas vilja ha.

Det som föll henne i smaken när jag kom var saltade potatisskruvar och fruktris från Ellas Kitchen. Lite spännande såklart att öppna korken och dricka direkt ur förpackningen.

Natten har varit lite bättre då vi nu var medvetna om konsekvenserna av att inte ge henne alvedon från början.



--------------------

I söndags for vi hem runt lunch efter att ha varit i Vannsätter sen onsdag eftermiddag. Skönt tyckte vi allhopa och det märktes tydligt att A gillade att komma hem. Hon sprang omkring och pratade med alla leksaker och släpade omkring och visade oss allt som hon längtat efter.

Efter lite lunch gick vi ut och gjorde lite trädgårdsarbete. Eller ja, jag arbetade och de andra två satt på altanen i solen och drack festis. Så nu står den där, syrénhäcken. Tuktad. LIte naken, rädd, exposed. Men fint blev det så nu väntar jag med spänning på lite blad för att se hur det verkligen blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar