måndag 19 mars 2012

Vägledningstankar

Jag har precis börjat ta mig tid till att läsa lite olika teorier om barn, deras föräldrar och uppväxt/fostran.

Första boken, förutom "Växa och upptäcka världen", har jag nu kommit halvvägs igenom och jag gillar hennes tänk. Jag visste iofs redan att jag samtycker med Cecilia Moens syn på anknytningsteorierna annars hade jag inte lånat boken.

Det som jag känner är svårt är att hon tar upp så mycket bra tips och situationer som man så gärna skulle vilja komma ihåg. Jag har lånat boken på bibblan så jag har liksom inte obegränsad tillgång till den, då hade jag överanvänt gul märkpenna och märklappar som jag brukar göra i böcker som är mina egna.

Är det någon som har nåt tips? Ska jag skriva ner lite grejer eller hur gör ni för att minnas saker längre fram som känns så rätt och viktiga när ni läser det?

Boken ifråga är Trygga barn & trygga föräldrar av Cecilia Moen och den går inte längre att få tag på.

Antagligen ska jag få ihop nåt lotet inlägg om mina tankar angående boken men det blir längre fram när jag har tid att både ha läst ut den samt låtit det landa lite eller vad man ska säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar