torsdag 22 mars 2012

Nörderi

Jag har insett att jag nästan är besatt av att läsa, plugga (alltså nörda) och sätta mig in i saker som intresserar mig. Detta gör att jag väldigt ofta har en hel del kunskap att gräva fram och ett ton med åsikter som jag verkligen inte drar mig för att släppa fram. Detta i sin tur leder till att många får för sig att jag tycker att mina åsikter och kunskaper är lag.

Såklart hoppas jag att det inte är så men ibland när jag lägger fram något jag läst/hört/snappat upp på valfritt sätt så hör jag min egen röst och det kan ibland låta som att "så här är det punkt slut". Men det är inte så jag menar i alla fall.

Det som naturligt nog intresserar mig just nu är barn och allt som har med dessa små varelser att göra. Graviditet, förlossning, amning eller inte, bära eller inte, samsova eller inte, "uppfostran" eller inte, mat, vad göra vad inte göra. Ja ni fattar. Detta gör att allt jag läser, surfar och lagrar i hjärnan handlar om barn, och det i sin tur leder till att jag som jag skrev i början nu har ganska mycket kunskap och åsikter. Det enda jag inte har så mycket av är erfarenhet då vissa anser att jag  "bara" har ett (1) barn. Men det skiter jag i. Jag står för vad jag tycker och om detta revideras när jag får fler barn så ska jag bli den första att be om ursäkt om någon tagit illa upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar