torsdag 29 mars 2012

Torsdagsmiddag

Nu skulle man kunna tro att vi alltid laga värsta seriösa maten bara för att jag nu när jag helt plötsligt börjar skriva om det har grejer hemma till att laga riktigt mat varje dag. Det händer mer sällan än ofta om man säger så. Även om jag ofta har högtflygande planer på matlistor och veckohandling så blir allt som oftast endagshandling eller varma mackor.

Att ha en liten tös här hemma som också åste äta rätar väl kanske upp våra matvanor litegrann men då hon för tillfällete bara vill ha pasta med ketchup och kanske en liten korvsnutt till så utvecklar det inte våra middagar så värst mycket.

Hur som helst. För tillfället har vi två matval idag till och med. Jag tog fram kassler igår och har gjort gratäng på det. Men igår på ICA hittade jag färdig surdeg så jag har även bakat mumsigt bröd idag med härligt seg skorpa och flingsalt på. Därför tippar jag på att vi kommer äta någon soppa idag. Det dilemma vi då ställs inför är att vi i stort inte har nånting alls att göra soppa med, jo vi har lite ströingredienser men inget jag känner går ihop.

Nåja gratängen jag gjort har jag fått inspiration till från Björke. Hur lätt som helst. Pasta, kassler cremefraiche med valfri smak, kanske lite ost uppepå. Sedan kan man stoppa i vad helst som faller en in. Fetaost är superdupergott i, kanske soltorkade tomater i till det. Idag är det dock broccoli som fick hoppa i röran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar